Veelgestelde vragen

‘Made in’ is een merk van Mediahuis. ‘Made in’ heeft zeven onafhankelijke nieuwssites die elke weekdag vijf nieuwsfeiten brengen met bedrijfsnieuws of nieuws dat bedrijven uit de regio aanbelangt. wil je dagelijks de nieuwsfeiten van jou regio ontvangen in je mailbox? Schrijf je dan in via http://www.ontdekmadein.be/inschrijven-op-de-nieuwsbrief/.
  1. Surf naar http://www.ontdekmadein.be/inschrijven-op-de-nieuwsbrief/ en vul je gegevens en voorkeuren in.
  2. Je ontvangt van ons een bevestiging, klik op de bevestigingsknop.
  3. Voeg info@mail.ontdekmadein.be toe aan je veilige afzenderlijst.
  4. Vanaf nu zal je onze nieuwsbrieven ontvangen.
 
Onze key accountmanagers staan jou graag te woord:
‘Made in Live’ is de event spin-off van ‘Made in’ en heeft als doel de community van ondernemers uit de regio’s waar ‘Made in’ actief is, ‘live’ samen te brengen. ‘Made in Live’ is iedere keer opnieuw een groots regionaal inspiratie- en netwerkcongres. We brengen enerzijds boeiende sprekers en verhalen uit de regio op het podium en anderzijds een interessant publiek met mekaar in contact. Het netwerkgehalte wordt keer op keer bevorderd door de afsluitende walking dinner met typische streekgerechten uit de regio. Enkele sprekers die het ‘Made in Live’ podium reeds betraden, zijn Wouter De Geest (BASF – Made in Antwerpen Live), Luc Thys (Soudal – Made in Kempen Live), Kristof Dewulf (Insights Consulting – Made in Oost-Vlaanderen Live) en Davy Kestens (Sparkcentral – Made in Limburg Live). Made in Live vindt één keer per jaar in iedere regio plaats. Deelnameprijs € 150 excl. BTW. Meer info over onze events en hoe in te schrijven, vind je op www.madeinlive.be
De redactie beslist of in bepaalde gevallen een journalist aanwezig kan zijn. Aangezien de redacties overspoeld worden met nieuws zal het bijwonen van een persconferentie slechts in uitzonderlijke gevallen gebeuren.
De redactie is niet verplicht een artikel ter goedkeuring voor te leggen aan de afzender van een persbericht. In bepaalde gevallen neemt de redactie telefonisch of e-mail contact met de afzender van het persbericht om extra vragen beantwoord te krijgen. Op dat moment kunnen eventueel individuele afspraken tussen de journalist en het bedrijf gemaakt worden.
De redactie speelt kort op de bal. Nieuws dat ons bereikt voor 12u komt in aanmerking om diezelfde dag nog online te gaan en verspreid te worden met de e-nieuwsbrief van de volgende ochtend. Weliswaar is de publicatie afhankelijk van het totaal nieuwsaanbod van de dag en stelt de redactie de prioriteiten. De redactie behoudt zich het recht om niet tot publicatie over te gaan en communiceert hier niet over.
Aangezien elke ‘Made in’ editie nieuws brengt over of met betrekking tot de eigen regio, komt slechts een beperkt aantal nieuwsberichten in aanmerking voor meerdere edities. Hoewel de redacties van de zeven regionale edities onafhankelijk werken, spreekt het voor zich dat nieuwsberichten die meerdere regio’s aanbelangen worden overgemaakt aan de betrokken redacties.
De redactie plaatst geen logo’s bij nieuwsfeiten. Hiervoor verwijzen we naar ‘Made in Connect’ en andere commerciële formules die ‘Made in’ biedt. De key accountmanagers van de regionale edities kunnen hierover informatie verstrekken.  
De redactie gaat bewust op zoek naar relevante inhoud over en voor het bedrijfsleven uit de eigen regio. De geleverde content biedt toegevoegde waarde voor het doelpubliek van ‘Made in’: bedrijfsleiders en managers van kmo’s en grote bedrijven, zelfstandig ondernemers, … Commerciële promotie neemt de redactie niet op. Daarvoor biedt ‘Made in’ andere formules aan. Contacteer de key accountmanager uit jouw regio:
‘Made in’ is met zeven edities actief in zeven regio’s in Vlaanderen. Die brengen nieuws uit Limburg, Kempen, Antwerpen, Mechelen, Vlaams-Brabant, Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen.  
Onderaan elke nieuwsbrief of partnermailing staat een uitschrijflink waarmee je jezelf snel kan uitschrijven.  
Dit kan verschillende redenen hebben. Meest waarschijnlijk is dat de nieuwsbrief per toeval terecht is gekomen in de spamfolder of mapje met ongewenste mail. Om te voorkomen dat je ongewenste e-mailberichten (spam) ontvangt, blokkeren een aantal providers soms berichten die afkomstig zijn van afzenders waarvan het e-mail adres niet in het adresboek van de ontvanger staat. Opdat je onze nieuwsbrief blijft ontvangen, raden wij aan het adres info@mail.ontdekmadein.be aan je adresboek of lijst met vertrouwde afzenders toe te voegen. Vanuit dit adres worden onze nieuwsbrieven verzonden. Zelfs wanneer ons adres is toegevoegd aan de lijst met contactpersonen is het nog mogelijk dat je onze berichten niet ontvangt. Er zijn immers veel redenen waarom mailservers een mail kunnen blokkeren, zelfs zonder hem in de spam map te plaatsen. Het volstaat b.v. dat er teveel abonnees binnen één bedrijf onze nieuwsbrief ontvangen, of dat je niet vaak genoeg de nieuwsbrief opent naar de zin van je mailserver, of dat een collega onze nieuwsbrief als spam gemarkeerd heeft… De lijst van mogelijke oorzaken kan heel lang zijn. Stuur een bericht naar madein@mediahuis.be en we bekijken het.
Dat kan via de overkoepelende website www.ontdekmadein.be. Je kan kiezen om je in te schrijven voor de nieuwsbrieven uit één of meerdere regio’s en/of je kan opteren om je in te schrijven voor de sectornieuwsbrief. De sectornieuwsbrief wordt iedere vrijdag uitgestuurd en brengt een update met nieuws over een bepaalde sector uit alle ‘Made in’ regio’s. Klik hier en kom er alles over te weten.  
Heb je regionaal bedrijfsnieuws te melden of wens je gecontacteerd te worden door ons redactieteam? Stuur dan een e-mail of meteen je perstekst van 1 A4 pagina naar de redactie in jouw regio. Voeg twee relevante kleurenfoto’s bij. Technische vereisten voor beeldmateriaal:  landschapsformaat min 759x500 pixels (3x2 verhouding) of vierkant met min 759x500 pixels (3x2 verhouding); geen portretformaat. De redactie bekijkt vervolgens of de informatie voldoende nieuwswaarde heeft om er een artikel over te maken. Eventueel neemt de redactie nog contact. Vermeld dus steeds in het bericht het gsm nummer van de contactpersoon die bijkomende informatie kan geven. De redactie behoudt zich het voorrecht om te beslissen of er redactionele aandacht wordt geschonken aan nieuws dat haar bereikt.